Viaductul Millau

Fluviul Tarn, ce străbate sudul Franţei, are o lăţime de numai 30 de metri, dar, în zona orăşelului Millau, valea sa este lată de 2,5 kilometri, ceea ce a făcut ca autostrada europeană dintre Paris şi Barcelona să fie proiectată pe un traseu ocolitor (două ore în plus faţă de un drum ce ar traversa fluviul). Aceste motive au determinat guvernul francez să caute o soluţie pentru construire unui viaduct: cel mai înalt din lume, iar asa a aparut Viaductul Milau.

În 14 decembrie 2004 a fost inaugurat Viaductul Millau – cel mai înalt pod de vehicule din lume, dar şi cel mai frumos. Construcţia a început în octombrie 2001.  Arhitectul Norman Foster şi compania Foster and Partners au proiectat şi construit viaductul lung de 2,5 km, susţinut de 7 stâlpi, asezaţi la intervale de 342 m. Pentru construirea sa au fost utilizate 36000 tone de otel şi 206000 tone de beton. Cel mai înalt stâlp şi cel mai înalt pilon ating 245 m, respectiv 343 m (mai înalt cu 16,15 metri decât Turnul Eiffel şi cu doar 38 metri mai “scund” decât Empire State Building). Garanţia construcţiei este pe 120 de ani.

Fiecare pilon al podului susţine 11 cabluri aflate în linie cu axa viaductului. Acestea susţin o platformă trapeziodală (înclinată la 3 grade de la S la N) unde sunt amplasate cele două culoare protejate de bariere contra vântului.

Valoarea totală a construcţiei a fost de aproximativ 320 milioane de euro. Traversarea podului (pe cele 6 benzi) costă 9 $ în lunile de vara şi mai puţin iarna. Viaductul face parte din Autostrada 75 (A 75) ce leagă nordul Europei de zona mediteraneeană.

Sursa

Share Button